یک شهروند کورد آیین یارسان ،اعدام شد

fیک شهروند کورد آیین یارسان ،اعدام شد

یک زندانی عقیدتی‌، پیرو آیین یارسان، در ایران، اعدام گردید

م(تهیه گزارش :آرش پارسا

فردین حسینی،۳۵ ساله ،شهروند کورد یارسانی، متولد صحنه کرمانشاه، متاهل و دارای یک دختر ۱۵ ساله ، در کرج اعدام شد

به گزارش وب سایت امنیتی ،مشرق نیوز و خبرگزاری پارس، فردین حسینی ، شهروند کورد ۳۵ ساله، پیرو آیین یارسان، در روز پنجشنبه ،اول بهمن سال جاری ، به اتهام آنچه که شرکت در کشتن آخوندی به نام عباسعلی صباحی گلپایگانی، امام جمعه هشتگرد، در هشت سال   پیش نامیده شده است،در زندان کرج ،اعدام گردید

این زندانی عقیدتی‌ ،پیرو آیین یارسان،که به مدت ۶  سال زیر شدید‌ترینشکنجه‌ها قرار داشت،  قبلا بارها این اتهام‌ها را تکذیب کرده بود و خواهان داشتن وکیل و رسیدگی پرونده خود در یک دادگاه عادلانه و بی‌ طرف  شده بود.

شهر هشتگرد ،از توابع کرج بوده که پیش از سال ۱۳۵۷، اکثریت جمعیت آن را از پیروان آیین یارسان تشکیل می‌دادند و ارمگاه یکی‌ از بزرگان وهنرمندان آیین یارسان ، نور علی‌ الهی جیحون آبادی  ، پدر دکتر بهرام الهی جیحون آبادی، استاد پیشین دانشگاه تهران، در آنجا قرار داشت. اما پس از سال ۵۷، با تغییر حکومت پادشاهی، جمهوری اسلامی دست به تغییر بافت جمعیتی آنجا زد و با ساخت و ساز مساجد متعدد و مراکز مختلف اسلامی،و همچنین ساکن کردن بخش عظیمی‌ از مسلمانان شیعه در آنجا، شروع به اذیت و آزار مردم یارسان کرد. اداره ادیان وزارت اطلاعات با همکاری  امام جمعه هشتگرد عباسعلی صباحی گلپایگانی، و سپاه پاسداران ، با تحریک مسلمانان شیعه از یک طرف و ایجاد اختلاف و چند دستگی بین پیروان آیین یارسان از طرف دیگر ، شرایط را به سمتی‌ بردند که  درگیری‌ها و تنش‌های متعددی در هشتگرد ایجاد شد.

در اوج این تنش‌ها ، مأموران اداره اطلاعات و آخوند عباسعلی صباحی و جمعی‌ از پاسداران و بسیجیان، بعد از نماز جمعه، به آرمگاه ، نورعلی الهی جیحون آبادی، با بولدوزر حمله بردند، آنجا را تخریب کردند، و جنازه او را از قبر بیرون کشیدند، و در جلوی چشم ۱۰۰‌ها نفر از پیروان  آیین یارسان  که گریه و زاری میکردند ، او را هتک حرمت کرده و کشان کشان به داخل چاهی انداختند.

در این درگیری‌ها چند نفر از پیروان آیین یارسان  کشته شدند، که هیچ گاه قتل آنها مورد پیگیری قرار نگرفت. ف

Yarsan, Fardin Hosaini

yarsan ,Fardin Hosaini

سازمان دمكراتيك يارسان اعدام زنداني سياسي يارساني ” فردين حسيني ” را قويا محكوم مي كند

سازمان دمكراتيك يارسان اعدام  زنداني سياسي  يارساني ” فردين حسيني ” را قويا محكوم مي كند.

بر اساس خبر خبرگزاري فارس وابسته به سپاه پاسداران رژيم اسلامي ، فردين حسيني  زنداني عقيدتي بارسان كه از هشت  سال پيش در زندان انفرادي و مدت دو سال اخير در مكاني نامعلوم  زنداني بود، پريروز توسط جلادان رژيم حكومت اسلامي حاكم بر ايران به جوخه اعدام سپرده شد.

اتهام آخوند ساخته ي فردين حسيني ، دفاع لفظي اين يارساني از عقيده و آيين خود در برابر موج گسترده ي توهين و نشر اكاذيب نسبت به جامعه و پيروان يارسان بود.

فردين حسيني حين تبادل سخن و دفاع شفاهي از آيين خود مورد حمله ي چماقداران محافظ آخوند ” صبايي” امام جمعه شهرستان  هشتگرد قرار مي گيرد . زنداني عقيدتي يارساني براي دفاع از خود در يك لحظه ي نادر مي تواند خود را به آخوند “صبايي ” نزديك كند و يك مشت بر سر وي بكوبد كه نتيجتا آخوند صبايي دچار تصادم با جدول جاده شده و بيهوش مي شود .محافظان صبايي به جاي كمك به قيام وي با فردين حسيني گلاويز مي شوند و وي را تا مرز بيهوشي كامل مورد ضرب وشتم قرار مي دهند .

متعاقب بيهوش شدن فردين حسيني ،محافظين صبايي با تاخير يك ساعت وي را به بيمارستان مي رسانند و بلافاصله مورد عمل جراحي قرار مي گيرد، اما اين آخوند كه از كهولت نسبي سني رنج مي برد، از زير عمل جراحي موفق بيرون نمي آيد و مي ميرد.

اما قوه قضائيه رژيم فردين حسيني را به اتهام ” وارد كردن ضربات چاقو بر نواحي سر وگردن ” به اعدام محكوم مي كند.

اندكي پس از دستگيري فردين حسيني و درز خبر محكوميت وي ، اين خبر در نشريات و سامانه هاي خبري منتشر مي شود و رژيم جمهوري اسلامي مجبور مي شود براي انحراف افكار عمومي اعدام وي را با يك تاخير چند ساله اجراء مي كند.

سازمان دمكراتيك يارسان از سازمان ها و مراكز حقوق بشري درخواست مي كند ، اعدام وحشيانه فردين حسيني اين زنداني عقيدتي را محكوم كنند.

لازم به ذكر است كه آخوند صبايي از نورچشميهايي ولي فقيه جمهوري اسلامي و يكي از آخوندهاي هشتگرد و حومه بود كه نقش بسيار سركوبگرانه اي در ترويج افكار ضد يارساني داشت و مردم را عليه پيروان آيين ياري به خشونت ترغيب مي كرد.

سازمان دمكراتيك يارسان

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a comment